Artykuł
Koordynator ds. dostępności
Dorota Szymańska
tel. 795-939-808
koordynator@dostepnosci.pl
Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Santok zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://santok.pl/asp/start,0 .
Data publikacji strony internetowej: r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności oraz wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Brak niektórych opisów alternatywnych do publikowanych grafik/zdjęć Taki błąd występuje np. w zakładce „Aktualności”. Błąd ten będzie eliminowany na bieżąco. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego tych elementów możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mail lub dzwoniąc do nas.
Część dokumentów nie jest dostępna cyfrowo Taki błąd występuje np. w zakładce „Fundusz sołecki”. Błąd ten będzie eliminowany na bieżąco. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego tych elementów możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mail lub dzwoniąc do nas.
Źle sformatowano tekst publikowany na stronie. Część artykułów została wyjustowana. Dotyczy to informacji np. opublikowanych w zakładce „Odpady komunalne”, „Fundusze zewnętrzne”, „Turystyka”. Błędy te będą eliminowane na bieżąco. Zostanie poprawiona struktura publikowania artykułów w poszczególnych zakładkach.
Brak w niektórych momentach dodatkowych treści tzw. „chmurek podpowiedzi”, które zawierają informacje o danym elemencie strony (tzw. tooltip). Dotyczy to menu głównego (np. Start, Kontakt, Aktualności). Błąd ten zostanie poprawiony przy kolejnej aktualizacji strony.
Treści nieobjęte przepisami
Mapa Gminy Santok. Mapa dostępna jest w zakładce „Kontakt” i przekierowuje do google.com.maps.
System Informacji Przestrzennej. Mapa interaktywna dostępna pod adresem https://santok.e-mapa.net/
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz program WAVE.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej możesz zgłosić do informatyka Urzędu Gminy Santok e-mail urzad@santok.pl
lub telefonicznie +48 95-728-75-10
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W celu ułatwienia złożenia żądania zapewnienia dostępności udostępniamy Wniosek o zapewnienie dostępności, na podstawie którego możesz zgłosić potrzebę zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Wniosek należy wysłać na adres e-mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Istnieje również możliwość poinformowania nas o braku zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Możesz w tej sprawie złożyć Informację o braku dostępności. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Informację należy wysłać na adres e-mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej lub architektonicznej czy informacyjno-komunikacyjnej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa podmiotu:
- Wójt Gminy Santok,
- Adres: ul. Gorzowska 59, 66-431 Santok,
- e-mail: urzad@santok.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Adres siedziby – Urząd Gminy Santok, ul. Gorzowska 59, 66-431 Santok.Parking: przed budynkiem urzędu znajduje się parking dla interesantów urzędu, gdzie wyznaczono 1 miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością.
Wejście do budynku: podmiot posiada wejście główne wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Podjazd znajduje się po prawej strony od wejścia. Do drzwi wejściowych prowadzą także schody z poręczą po prawej stronie. Przy drzwiach wejściowych znajduje się oznaczony dzwonek dla osób ze szczególnymi potrzebami, za pomocą którego można przywołać pracownika z sekretariatu.
Sekretariat: znajduje się na parterze budynku po lewej stronie od wejścia głównego.
Dostępność komunikacyjna budynku: w budynku nie ma windy. Poszczególne kondygnacje połączone są schodami z poręczą po prawej stronie. W budynku zastosowano kontrastowe oznaczenia schodów.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: na parterze dostępna jest toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną możesz skontaktować się z koordynatorem ds. dostępności pod adresem e-mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Podmiot posiada informację w języku Braille’a, którym oznaczone zostały toalety na parterze budynku.
W budynku znajdują się dwie pętle indukcyjne.
W podmiocie nie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego. Podmiot zapewni obsługę za pomocą tłumacza języka migowego na prośbę osoby zainteresowanej, która w tym celu powinna powiadomić urząd o takiej potrzebie, co najmniej 3 dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy. W tym celu należy złożyć „Wniosek o zapewnienie dostępności”.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
Do pobrania:



